18 Eylül 2012 Salı

Mac te pencereler arası geçiş

For English click here please... (For the international readers, I'll give the tips in English at the end.)

Bilenler bilir, uzun süre önce girmişti hayatıma Macit, sevdicekle beraber :)

(Yeni gelenlere açıklama: Biz ailecek, aletlere isim vermeyi seviyoruz: Sevdiceğin Asus dizüstü bilgisayarı Asuman, Toshiba netbook Tosun, benim WD harddisk Vedat vs. Macit de bizim Macbook Air :) )

Macit yaşlanıp garip gurup hatalar vermeye başladığı sıralarda, gözlemevi müdürü "ekstradan bir ödenek geldi, gözlemevine demirbaş olabilecek bir ihtiyacı olan bana bildirsin" deyince, önceki yıldan beri "bize laptoooopppp" diye Şirin babanın (Müdür:)) başının etini yiyen sevdicek atağa geçti ve birer Macbook Airimiz oldu. Macit emekliye ayrıldı haliyle. Ailemize katılan iki yeni macbook tan benim olanına "Macide" ismini koydum ben. Ama sevdicek kendininkine bi isim koymadı, şimdilik.

Neyse efendim hikayeyi keselim, asıl meseleye gelelim.

Uzun zamandır aklımda, habire bulduğum ufak tefek tüyolar oluyor işletim sistemleriyle ilgili. Malum, pek çok insan OSX e aşina değil ve windowstan gelmekten kaynaklı alışkanlıklar sebebiyle sıkıntı çekebiliyor. Bunlara bir kademe çare olabilmek adına bu basit görünen ama çok işe yarayan ufak tefek tüyoları paylaşayım istiyordum.

Buyrun efendim, bugün ki tüyonuz.

(aslında uzun aman önce yazıp bi kenara atmıştım aşağıdaki bölümü...)


Pencereler arası geçiş kısayolu:

cmd + tab ı biliyoruz ama cmd + ` ı bilen var mı?

cmd + tab programlar arası geçiş sağlarken, cmd + ` aynı proramın farklı pencereleri arası geçiş yapıyor. İngiliş klavyede hemen tabın üstünde olan ` tuşu, Türkçe klavyeye gelince işleri çok karıştırıyor :) Bu nedenle yeni bir kısa yol atamanızı önererim, tercihen aynı yerde olan " (tırnak işareti) ile: cmd + "










---------------------English---------------------
Tip: To shift between apps you know the shortcut: cmd + tab

OK but what to do to shift between windows of the same app?

cmd + ` (the key just top of the tab)

Of course you can change this combination as you like :)



4 yorum:

Witchie of Stars dedi ki...

Benim klaveyde cmd+ zoom yaptı. Tab'ın üstündeki tuş " tuşu ama onunla yapınca da hiçbişe olmadı. Sanırım sadece OSX değil bir de sürüm meselesi var bu işin, bilemedim ben onu.

Onur ŞATIR dedi ki...

:) Hım, kafa karışıklığına sebep verecek şekilde mi olmuş biraz.


Tatlı, + orada o iki tuşa aynı anda bas anlamında, iki tuşun toplamı yani :)

Bir de çift tırnak değil, tek tırnak. İngilizce klavyede, hemen tabın üstündeki tuş.

Özetle cmd ve o tuşa basman gerekiyor.

Witchie of Stars dedi ki...

Efenim haklisiniz, artiya degil ' tusuna basmak gerektigini yazmissiniz amma ve lakin benim klavyemde tabin ustundeki tus § ve± tusu bu biiir. ikincisi ne cmd + bu tab ustundeki tus ne de ' tusu o dediginiz isi gormedi. Ben hala bunun bir sistem versiyonu ile ilgili oldugunu dusunmekteyim. hormetler.

Onur ŞATIR dedi ki...

Efenim atladığınız noktayı fark ettim şimdi: Sizin klavyeniz UK klavye. O sebeple tuşlarin yerleri değişik.

Ama yine de çalışmadı diyorsanız, kendi zevkinize uygun bir kısa yol atayabilirsiniz.