30 Eylül 2012 Pazar

Japon yumurtası!

Geçenlerde youtubeda denk geldim de hoşuma gitti. Gereken köşeli tavadan da var hazır, Güney Kore seyahati sırasında (evet Kore'ye gittik, cadı yazdı onu da  ama ben de yazarım bi ara bişiler) iki tane almıştım çok hoşlaşarak, dikdörtgen şeklinde oluşu ilgimi çekmişti. O videoları gördükten sonra anladım ne işe yarıyorlarmış :D


Neyse önce bir kaç resim.


Bu tavanın bir de sarısı var. Bugüne kadar sadece danıld amca yapmak için kullanmıştım. (Neden bilmiyorum ama şu çırpmadan tavaya kırıp sonra sarısına ekmek banılan yumurta çeşidine danıld amca diyoruz biz. Cadı ilk benden duyduğunu iddia ederken ben de ondan öğrendiğimi düşünüyorum :) Ama sanki cadı haklı :) Nedense bana Donald Duck'ı hatırlatıyor o yumurta, galiba ben çocukken o çizgi filmde gördüm ilk defa öyle yumurtayı herhal)



Yaparken de bu çıbıklar kullanılıyor :) Japon işte :) Gerçi bu çubuklar Kore usulü, tutulan kısmı karemsi...




Eminim şimdi kafanızdan "Nası lan, nası yapmış ki la bunu böyle dikdörtgenler prizması şeklinde?" diye geçiyordur. Tamam, tam olarak dikdörtgenler prizması kelimesi değil belki ama, aynı anlama gelecek bişiler :) Maalesef yapım aşamasını kayıt altına almadım. İlk deneme olduğundan heyecanlıydım ve unuttum :) Aslında biraz da gizemli olsun istemiyor değilim hani :D

Ha, sanki iki gugıllayıp bulamayacaksınız ama o da bişi :D

Aşağıdaki foto biraz ipucu olabilir. Biraz fikir yürütün sonrasında verecem la cevabı zati :) Sanki devlet sırrı, peh :D

Bi daha baktım da fotoya, katmanlar pek belli olmuyor bea :(

Neyse, aha aşağıdaki vidyoda emica böyük davaynan yapıyor. Ama ben o sonda kullandığı tahta şeyden kullanmadım, çubuklarlan tuta tuta yaptım! :D Daha ilk denemede elin Japon'nuna dayılandım ya la, benden adam olmaz :D Ha, bir de ben sadece yumurtayla yaptım, bi sürü şey koymadım içine (şeker ne lan!) ve öyle bi bidon yağ ile uğraşmadım, başta bi yağladım tamam, tava teflon ne de olsa :D Yani şekil olarak japon yumurtası oldu sadece.



Nasıl, şekil di mi? Yapması da eğlenceli ha. Aklımda süper fikirler var bununla ilgili, ilerleyen günlerde karşınızda olacaklar anacım, hadi size bol yumurtalı günler!



2 yorum:

Unknown dedi ki...

aşırı ağır olur gibi geldi bana. yumurta candır ama bu kadar kalın, öküz öldüren yumurtası sanki pekhoş olmaz gibi. bilemedim. belki de değildir.
bir de bu adamın yaptığından ev düşündüm. tuğla yerine bu yumurta kullanılacak. ne fena kokar o ev.

Onur ŞATIR dedi ki...

Yok lan hiç ağır olmuyor. Gayet güzel oluyor. Kalınlığı da kalınlık değil ki, kat kat olduğundan.

Ev fikri güzelmiş! :D Hiç de fena kokmaz, mis kokar mis :D